A felszólalásra az adott okot, hogy az egyre gyorsuló vasút-korszerûsítési program érinti kerületünket, ezáltal Pestszentlõrinc-Pestszentimre lakosságát is. Ezzel párhuzamosan a lakosság széles körében olyan kérdések merülnek fel, amelyek megválaszolása nagy nyilvánosságot érdemel. Dr. Mester László az alábbi kérdést intézte a gazdasági és közlekedési miniszterhez: Mikor kezdõdik a ceglédi vasútvonal Kõbánya-Kispest-Vecsés közötti szakaszának korszerûsítése? Része-e a tervnek a Ferihegy 1. terminálnál megépülõ új megállóhely kiépítése? Ez a megállóhely kapcsolódási pont lesz-e a BKV-buszjáratok számára, azaz lehetõséget teremt-e - akár átszállással is - a belváros gyorsabb megközelítésére? Az eddig a Szemeretelep vasúti megállót használó lakótársaink milyen módon közelíthetik meg az új megállóhelyet? Készül-e nagy befogadóképességû gépkocsiparkoló az új vasútállomás környékén, ezzel is serkentve az állampolgárokat a belsõ kerületek gépjármûforgalomtól való mentesítésére? Mikor kezdõdik az érintett szakaszon a zajvédõ fal építése, és mikor fejezõdik be? Biztosítja-e zajvédõ fal a balesetmentes átkelés lehetõségét a Ganz-telep lakói számára a Ferihegyi repülõtéren található munkahelyük gyalogos megközelítéséhez? Dr. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter válaszában elmondta, hogy a MÁV-reform végrehajtása kapcsán kiemelt szerep jut az elõvárosi vasútvonal korszerûsítésének. Ennek részét képezi az uniós támogatással megvalósuló Budapest-Ferencváros és Vecsés közötti vasúti vonalszakasz rekonstrukciója. A ceglédi vasútvonal korszerûsítési munkái, amint lezárulnak a közbeszerzési eljárás különféle procedúrái, várhatóan õsszel megkezdõdnek. Az elsõ szakasz a Ferihegy 1. terminálnál egy új megállóhely kialakítása, amely közvetlen vasúti összeköttetést biztosít Ferihegy és Budapest belsõ területe között. Az új peron és a gyalogos felüljáró üzembe helyezésére várhatóan december elején kerül sor. Az új peron kialakításával egy közúti-vasúti-légi közlekedési csomópont jön létre, a repülõtérnél lévõ 200-as BKV-buszmegálló igénybevételével a gyorsforgalmi úton és a Gyömrõi úton mindkét irányban az átszállási és továbbutazási kapcsolatok biztosítottak, így a régi és az új szemeretelepi megálló elérése is. A fõváros tájékoztatása szerint a beruházással kapcsolatos közlekedésfejlesztés vizsgálata napirenden van, a konkrét javaslatok kidolgozására a projekt ütemezésének megfelelõen kerül sor. A MÁV az érintett XVIII. kerületi önkormányzattal történt egyeztetés alapján a szabályozási tervben szerepelteti a P+R parkoló megépítését is. A zajvédõ fal építésének megkezdésére 2006 õszén, befejezésére 2007 tavaszán kerül sor, tehát elkezdõdött ez a munka. A Nagybánya utcánál felvonóval kiegészített gyalogos felüljáró létesül, ezáltal a Ganz-telep lakói is ferihegyi munkahelyüket gyalogosan megközelíthetik. Az uniós forrás igénybevételével megvalósuló Ferencváros-Vecsés közötti vasúti vonal rekonstrukciójával nagymértékben enyhülnek az érintett térség közlekedési gondjai, és az évi 4-4,5 millió légiutas környezetbarát és kulturált tömegközlekedési lehetõségekhez jut. |
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.