A Budapest–Vecsés–Szolnok–Békéscsaba–Lõkösháza vonal felújítása keretében az Európai Unió támogatásával (az ISPA és a Kohéziós Alap forrásaiból) átépült a Ferencváros–Vecsés vonalszakasz. Megépült a Ferihegy 1 vasúti megállóhely, valamint a Nagybánya utcai gyalogos felüljáró. A tervekben szerepelt, hogy a jelenlegi megállótól 700 méterre a belváros felé létesülne egy közúti felüljáró és az „Auchan vasúti megállóhely.” Amikor ez forgalomba kerülne -, a csatlakozó úthálózattal együtt –, a Szemeretelepen átvezetõ, jelenlegi utat is bekötné, és rávezetve erre a felüljáróra, ezt követõen szûnne meg a jelenlegi szemeretelepi megállóhely. A két vasúti megálló (Ferihegy 1, Auchan vasúti megállóhely) 1,5 km távolságra helyezkedne el egymástól.
A MÁV együttmûködési megállapodást kötött az Auchan Magyarország Kft-vel „Auchan vasúti megállóhely” kialakításával kapcsolatos feladatok megosztásáról. Ennek értelmében a MÁV Zrt. a kötelezettségének eleget tett, az Auchan azonban eddig még nem végezte el a munka ráesõ részét.
Az elõvárosi vasúti kapcsolatként legalább 100 autónak kellene kialakítani parkolót, hogy mindazok, akik vonaton kívánnak utazni, a parkolóban tudják hagyni autójukat. De ahhoz, hogy ez megvalósuljon, még több ingatlant kellene kisajátítani.
Az önkormányzati képviselõ megjegyezte, hogy a Ferihegy 1 megállóhelyet kicsit távolabb kellett volna megépíteni, mert így több parkolóhely kialakítására lett volna lehetõség.
Kõszegi János megjegyezte, hogy a Ferihegy 1 megállóhely kijelölése nem kellõ körültekintéssel történt, amennyiben az állomás a gyalogos felüljárótól a város felé húzódna, a Malév pálya mellett kialakítható lenne a szükséges parkoló.
Elhangzott, hogy a szemeretelepi vasúti átjáró felújítását 2009. október 31-re ígérte a MÁV. Addigra megszûnik a hagyományos sorompókezelõi õrhely, s helyette közúti-vasúti átjáróban fény- és félsorompót szerelnek fel, melyeket a közlekedõ vonatok vezérelnek. Persze, azok a környékbeli lakosok, akik rendszeresen itt közlekednek, türelmetlenek, mert balesetveszélyes a gyalogos átkelés, a peron is nagyon rossz mûszaki állapotban van; ideiglenesen vasbetonelemekkel erõsítették meg.
A szemeretelepi vasúti megállóhely elbontására nem kerülhet sor az új Auchan állomás megépítéséig. Az állomás áthelyezésének egyébként nem örültek a környéken lakók, mert jóval távolabb lesz, mint a jelenlegi megállóhely, de az ehhez kapcsolódó fejlesztéseket elfogadták. Feltételes módban hangzott el, hogy az Auchan (amennyiben építkezik) kb. 600 személygépkocsinak alakítana ki parkolóhelyet. Ez azonban az elõvárosi kapcsolatként nem mûködhetne mivel az InterCity vonatok megállnak Ferihegy 1 megállóhelyen, bizonyára nem fognak megállni az Auchannál, ahol megépülne a nagy parkoló. (Az InterCity vonattal kb. 18 perc alatt lehet beérni a Nyugati pályaudvarra, míg a személyvonattal 30-35 perc alatt.) (Ha megépül az Auchan, ha nem, a pakuramentesítés már megtörtént. Szerk. )
Felmerült ötletként az is, hogy a Május 1. téren alakítsanak ki parkolót, azonban a többi lakó nem örült ennek, azt kérték, hogy maradjon meg továbbra is a tér.
A lakók arról is panaszkodtak, hogy a frissen épült zajvédõ fal alsó elemei megrongálódtak, elmozdultak.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.