Elsõként Balogh György (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ Zrt.) beszélt a Magyar Államvasutak Zrt. nagyszabású fejlesztési munkálatairól, melynek részeként a múlt évben megvalósult a Vecsés-Pestszentlõrinc vonalszakasz felújítása.
A vonalszakasz modernizálása érdekében a MÁV Zrt. tervbe vette a meglévõ nagy forgalmi terhelésû pálya átépítését. A munkálatok során a pályasebeség, valamint a közlekedésbiztonság és tengelyterhelés növekedett.
Az elõadó fotókkal illusztrált tájékoztatást adott a lakosoknak a korábbi munkafázisokról, valamint bemutatta a munkálatok jelenlegi állását.
Az elsõ ütemben 2007. nyarán elkészült a Ferihegy 1-es új vasúti megállóhely, valamint a Nagybánya utcánál megépült a felüljáró, a hozzákapcsolódó utastájékoztatási rendszerrel és személyi felvonóval ellátott gyalogos átjárás lehetõségének biztosításával. A rekonstrukció során zajvédõ fal is épült.
A következõ ütem az Auchan fejlesztéséhez kapcsolódik. A jelenlegi megállótól 700 méterre a belváros felé közúti felüljáró és új „Auchan vasúti megállóhely” épül (a mostani Szemeretelepi Vasútállomás helyett). A két vasúti megálló (Ferihegy 1, Auchan vasúti megállóhely) 1,5 km távolságra lesz egymástól.
A Szemeretelepen átvezetõ útátjáró korszerûsítésével kapcsolatban Balogh György elmondta, hogy a biztosítóberendezések közbeszerzési eljárása megtörtént, ez a lakosság számára azt jelenti, hogy megszûnik a hagyományos sorompókezelõi õrhely, s helyette közúti-vasúti átjáróban fény- és félsorompót szerelnek fel, melyeket a közlekedõ vonatok vezérelnek.
A MÁV együttmûködési megállapodást kötött az Auchan Magyarország Kft-vel „Auchan vasúti megállóhely” kialakításával kapcsolatos feladatok megosztásáról. Ennek értelmében a MÁV Zrt. a kötelezettségének eleget tett, a többi munkálatot az Auchan vállalta magára.
A MÁV jelenleg az úthálózatokra vonatkozó a tervezési feladatokat végzi, melyekkel március végén készül el.
- Ez nem egy egyszerû feladat, ugyanis ötirányú forgalmat kell át- és kivezetni úgy, hogy közben az autók ne „ragadjanak bent” a vasúti pályán - jegyezte meg Balogh György. – Az Igló utcai átjáró átalakítást részben tudja vállalni a MÁV, ugyanis csak a kivitelezési tervek elkészítéséhez járult hozzá anyagilag a minisztérium, a forgalomtechnikai kialakításához - jelzõlámparendszer telepítés, kanyarodósáv hosszabbítás – már nem.
Balogh György hangsúlyozta, hogy csak akkor kerül sor a régi szemeretelepi megállóhely bontására, ha az új megépül. (Ez pedig 2008. nyarán várható.)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.