HTML

Szemeretelep

Egy szintbeni kereszteződésről. Egy cégről, ahol azt hiszik, hogy Kádár még él. Azokról, akik azt gondolják, hogy a törvény felett állnak, és bármit megtehetnek. Budapest, Pestszentlőrinc, Szemeretelep. Ígéretek a padlásról.

2005.06.21. 00:00 Anti Bakter

2007-ben elkezdődhet a vasúti összeköttetés kiépítése (mfor.hu)

A MÁV tervei szerint 2007-ben elkezdődhet a vasúti összeköttetés kiépítése Ferihegy 2 és a Belváros között, két éven belül pedig vasúti megállót kaphat az egyes terminál, tudósít az mfor.hu.

Már konkrét menetrenddel is rendelkezik a MÁV Ferihegy 2 és a Belváros közötti vasúti összeköttetés megteremtését illetően, jelentette be keddi sajtótájékoztatóján Kozák Tamás, a MÁV stratégiai vezérigazgató-helyettese.

 

Mint elmondta, a beruházás a köz- és magánszféra együttműködésével, úgynevezett PPP-projekt keretében történne meg. A MÁV és a Budapest Airport Rt. (BA) a napokban szerződést köt a projekt tervezésére, illetve a megvalósíthatósági tanulmány kidolgozására.

A MÁV vezérigazgatósága még ez év végéig jóváhagyja a tervezetet, aminek eredményeképpen 2006-ban kiírják a megvalósításhoz szükséges tendereket, 2007-ben pedig elkezdődhet a kivitelezés is.

A vezérigazgató-helyettes egyúttal megerősítette azt a hírt, miszerint 2006-2007-re a Ferihegy 1-es terminálhoz helyezik át a szemeretelepi vasúti megállót. Ez azt jelenti, hogy a repülőteret a Keleti és a Nyugati pályaudvarról is meg lehet majd vasúton közelíteni. Az mfor.hu megkeresésére a BA-nál elmondták: ez a lehetőség már korábban is többször felmerült, néhány jogi kérdés tisztázása azonban még hátra van. Mint ismert, a fapados bázisként funkcionáló Ferihegy 1-nek évi 2,5 millió utast kell majd ellátnia.

[ajanlo=233][igazitas=left/]Pákozdi Tamás, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Vasúti Közlekedési Főosztályának vezetője elmondta: Ferihegy forgalma dinamikusan növekszik, s a következő években eléri a kritikusnak számító évi 10 milliós utasszámot. Ekkora létszám "mozgatása" közúton már lehetetlen, így a kötöttpályás összeköttetés megteremtése halaszthatatlan feladattá vált.

A terv az elővárosi programhoz kapcsolódóan, a nagyvasúti hálózaton, illetve annak egy részén valósulna meg. Azt még egyelőre vizsgálják, mely főpályaudvar lehet a gyorsvasút kiindulópontja.

Szólj hozzá!

Címkék: archív reptéri vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://szemeretelep.blog.hu/api/trackback/id/tr11067348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása